De eilandjes

2 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, dus ik zal jullie even bijpraten.

Afgelopen 3 weken heb ik doorgebracht op de eilanden koh Chang, Ko mak en Ko kood. Dit zijn alle drie paradijselijke eilanden met weinig toeristen.

Op koh Chang heb ik het meeste gedaan. Ik heb 2 dagen een scooter gehuurd waarmee ik het eiland rondgereden heb door de jungle. Regelmatig bij restaurantjes stoppen voor een drankje en een paar foto's hoort daar natuurlijk bij. Ook ben ik 1 dag met een boot meegegaan om te snorkelen. Helaas waren mijn verwachtingen hiervan anders en heb ik ervoor gekozen om die dag niet te snorkelen. Geen probleem, er zijn toch meerdere eilandjes.

Ko mak vond ik het minste eiland van de 3. Dit is omdat er geen pinautomaat op het eiland is, waar ik niks van wist. Ik heb dus zuinig aan met mijn geld moeten doen en heb geen scooter kunnen huren of tripjes kunnen boeken. Verder ook geen probleem, want bij mijn bungalow zat een hangmat met uitzicht op de zee. Daar heb ik dus alle dagen lekker in gehangen. Ik wilde niet al te veel in mijn bungalow zitten, want daar zaten regelmatig gekko's binnen.

Ik ben geëindigd op Ko kood. Daar verbleef ik bij de super gastheer Gumm in zijn huis aan het water. De eerste paar dagen heb ik een scooter gehuurd en daar was het ook zeker mooi om rond te rijden. Ik heb 1x zelfs 2 aapjes langs de weg gezien. Verder heb ik zelf een keer gesnorkeld, maar ik voel me niet helemaal op m'n gemak onder water, dus ben ik vrij snel weer mee gestopt. Maakt ook niet uit, dan weet ik dat voor de volgende keer. Na 3 dagen alleen bij Gumm te zijn geweest kwam er een Belgisch gezin bij. Vader, moeder met twee schattige dochtertjes Billie en Pim. Deze meisjes waren heel lief en enthousiast om met mij te tekenen en te spelen. Mijn muur krijgt er thuis een paar mooie tekeningen bij. Ook ben ik 1 dagje met hun mee naar het strand gegaan, waar we ook een heel mooi zandkasteel hebben gemaakt.

Na Ko kood was het plan om via Bangkok naar Ko tao te gaan. Onderweg naar Bangkok heb ik besloten om Ko tao te annuleren. Ik was al de hele dag aan het reizen en zou nog een hele nacht door moeten. Ik wist ook niet precies met wat voor vervoer ik verder ging, dus voelde me er niet helemaal prettig bij. Ik zit nu dus lekker op mijn luxe privekamer in hetzelfde hotel als mijn allereerste dagen en dat is even heerlijk. Hier blijf ik nog 1 nacht en morgen ga ik met het vliegtuig naar Krabi. Dit is een provincie in het zuiden van Thailand wat bekend staat om de mooie eilandjes en het uitgaansleven. Ik heb zin om me weer onder de mensen te zijn na 3 weken op semi-verlaten eilandjes.

Kusjes Mellie

1. Mam:
    Heerlijk!!
  2. Kim:
    2 mei 2019
    De weken zullen zo wel voorbij vliegen!
    Heerlijk om zo op vakantie te zijn, niks moet alles mag! Geniet ervan!
  3. Fenna:
    2 mei 2019
    fijn om te horen dat het goed gaat😘😘
  4. Nol Daams:
    Goed bezig. Alles bekijken en op tijd relaxen. Ga zo door Melleke
  5. Helmy:
    3 mei 2019
    Genieten 🏝
  6. Pap:
    3 mei 2019
    Fijn om weer wat te lezen van je meid! Mooi dat je je zandkastelen skills weer in de praktijk hebt gebracht na zoveel jaren :) . Wat een mooie reis maak je toch, veel plezier met het volgende hoofdstuk! xxx Pap