Songkran

17 april 2019 - Bangkok, Thailand

Ik heb nog even de tijd op het treinstation van Bangkok voordat ik vertrek naar Koh Chang. Vannacht heb ik doorgebracht in de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok en dit was een interessante ervaring. Je begint de reis als een gewone trein, maar op een gegeven moment komt er een vrouw die de bedden uitklapt en opmaakt. Ik sliep bovenin en laten we zeggen dat het goed is dat ik klein ben. Ik kon precies languit liggen en het was heel smal. In het begin was het best spannend om zo hoog op zo'n klein bed te liggen, maar je went eraan en ik heb gelukkig een paar uurtjes kunnen slapen.

Afgelopen 4 dagen heb ik in Chiang Mai doorgebracht om Songkran te vieren. Dit is een waterfestival om Thais nieuwjaar te vieren. Oftewel, je kan niet droog over straat. Elke 10 meter staat er wel een groepje mensen met emmers ijskoud water je op te wachten. Overal lopen thaise mensen en toeristen rond met waterpistolen en je schiet elkaar gewoon nat. Maar er is zo goed als niemand die er boos over wordt. Iedereen accepteert het en heeft plezier. Ik heb zoveel gelachen deze dagen. Ook heb ik mijn favoriete zuid-afrikanen weer gezien, die heb ik echt gemist.

Eergisteren heb ik ook een traditionele thaise massage gehad. En wat is dat een heftige massage. Ze rekken je aan alle kanten op, gebruiken hun hele gewicht om je ruggengraat even te knakken. Desondanks dat je soms in gekke posities geduwd en getrokken wordt, vond ik het wel lekker en wil ik er zeker vaker eentje boeken.

Jaa, dat is eigenlijk wel zo'n beetje wat ik afgelopen dagen uitgespookt heb. Ik vond het zeker waard om in Chiang Mai te zijn tijdens songkran, maar ik ben ook blij om naar de eilanden te vertrekken. Ik heb in het binnenland en het noorden eigenlijk alle grote steden gezien. Heel veel tempels gezien, die komen me nu wel m'n neus uit.

Vandaag lekker naar Koh Chang om daar lekker te genieten van het strand, cocktails en de paradijselijke natuur. Zin in!

Xx Mellie

18 april 2019
    Nice weer 😘
  4. Pap:
    23 april 2019
    Leuk Mel, veel plezier op de eilanden!