Jungle trekking

1 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Het is al een tijdje geleden dat ik iets erop heb gezet. Er was ook weinig te vertellen. Ik ben naar Sukhothai geweest en dat was weer een stad met veel tempels. Een beetje 'normaal' ondertussen.

Maar wat ik afgelopen 2 dagen heb mogen meemaken is echt onbeschrijflijk vet! Ik ben samen met 10 andere mensen een jungle trekking gaan doen. In die 10 mensen zaten 4 Duitsers, 1 Japanner, 1 Amerikaan, 2 Canadezen en 2 Nederlanders. Een hele gezellige groep!

We mogen de trekking met een bezoek aan het Poopoopaper park. Dit is een park waar ze de poep van onder andere olifanten hergebruiken en er milieuvriendelijk papier van maken. Het was best interessant om te zien hoe ze dit doen en om te zien dat alles hergebruikt wordt. Heel milieuvriendelijk dus! We hebben hier ook ons eigen papier mogen maken en mogen knutselen. Er waren ook heel veel leuke souvenirs die gekocht konden worden;).

Na de poopoopaper zijn we naar een hutje gereden om lunch te eten. Al het vervoer was trouwens in een gammele truck waarin we met z'n allen achterin zaten, lekker knus. De lunch was lekker en ja, ook ik heb het gegeten. Het was een soort bami, best lekker.

Vervolgens zijn we gaan raften. Ik zat samen met de 2 Nederlandse meisjes en de Japanner in een boot. Het begon heel rustig en we vroegen ons af:' Is dit het?' Dit was natuurlijk niet, na een tijdje kwamen we in stuk snellere en ruigere stukken. Het was best wel veel teamwerk af en toe om ergens tussenuit te komen als we vastzaten. Dit allemaal onder het genot van de uitlachende gezichten van Thaise mensen die gezellig aan het zwemmen waren in de rivier. Er waren ook meerdere mensen(ja, ook volwassenen) die ons nat spetterden met water. Dit was wat minder, maar het is natuurlijk ook afkoeling.

Na het raften hebben we onze weg vervolgd naar het begin van de hike. En man, wat heb ik spijt gehad de eerste 500 meter. Het begon heel steil, door struiken en stenen en smalle paadjes. Gelukkig was dit na een tijdje voorbij en hebben we onze weg vervolgd over een redelijk verharde weg. Het verbaasde me dat zelfs ik na een tijdje het wel lekker vond om beetje tempo erin te houden. Je krijgt op een gegeven moment een bepaalde ritme, waarbij je niet meer nadenkt en gewoon gaat. Dit was best lekker.

Hoewel het hiken heel vet was en heel mooi, was ik ook héél blij toen we bovenaan kwamen. We kwamen in een heel primitief dorp aan, waar het me verbaasde dat ze een beetje elektriciteit hadden. Waar wij in verbleven was een soort bamboehut waarin we met z'n allen moesten slapen. We hadden ook een plek waar we een kampvuurtje konden maken. De wc's en douches waren ook zeer primitief en voorzien van de meest exotische, grote spinnen. Het was altijd een heel avontuur om naar de wc te gaan.

'S avonds hebben we lekker kip kerrie met rijst gegeten en daar heb ik heel erg van genoten. De rest van de avond hebben we alleen nog maar rondom het kampvuur gezeten met z'n allen en gerelaxed, spelletjes gespeeld, gekletst en lekkere chang pilsjes gedronken. Ik heb van deze hele avond oprecht heel veel genoten. Zelfs toen ik samen met 3 anderen buitengesloten was van de slaaphut. Deze moest je van binnen op slot doen en wij konden er van buiten dus niet meer in. We hebben dus met z'n vieren heel knus onder 1 dekentje 'geslapen'. Ik kan je vertellen dat wij allemaal maar heel weinig geslapen hebben. We lagen in de kou, op een grond van bamboe, met 10 miljoen krijsende hanen om ons heen de hele nacht. Maar, ik kan wel zeggen dat ik heel primitief geleefd heb voor een nacht.

De volgende morgen zijn we bergafwaarts gegaan. Je zou denken dat dit makkelijker is, maar dat valt nog vies tegen. De hele weg was een smal paadje met heel veel bladeren, stenen en hoogteverschillen. Het was ook een hele stijle afdaling. Aan het einde van deze afdaling was een hele mooie afgelegen waterval, waarin we lekker even gezwommen hebben.

Na afgekoeld te zijn in de waterval zijn we doorgelopen naar de auto, waarmee we weer naar het hutje van dag 1 zijn gereden. Daar hebben we wederom lekkere nasi gegeten. Na de lunch zijn we op pad gegaan naar de olifanten. En wat was dit vet om mee te maken!

We mochten 3 olifanten voeren, insmeren met modder en daarna afspoelen in de rivier. Door alle modder en water werd je weer lekker vies, maar dat was de ervaring met de olifanten het zeker waard! Wat zijn dit lieve, zachtaardige beest'jes'. Je kan gewoon met ze knuffelen en ze zullen je over 5 jaar nog herinneren als je terugkomt. Het viel me ook op dat ze gewoon naar hun verzorgers luisterden(zonder enige martelingen). De verzorgers zeiden een soort commando en hier luisterden ze naar.

Na de olifanten zijn we naar een long-neck hill tribe gegaan. Dat is een stam waarin de vrouwen voor het geloof van die ringen om hun nek dragen. Ikzelf vond dit niet zo heel leuk. Het was meer een marktje dan een echte stam. Je merkte ook aan de mensen dat ze echt leven voor de toeristen.

Na deze 2 lange, vermoeiende, maar geweldige dagen ben ik heel blij met een normale douche en een normaal bed. Morgen ga ik even een rustdagje houden voor mijn voeten, daarna ga ik denk ik een dagtour boeken naar een waterval in de buurt. 4 april ga ik dan op weg richting pai.

Ik krijg er in ieder geval steeds meer zin in.

Xx Mel

1. Miranda:
    1 april 2019
    Wat een avontuur. Gaaf zeg.
  2. Fenna:
    1 april 2019
    Ik ben zo onwijs trots op jou! Ga zo door mellie xxjes💋💋💋
  3. Nol Daams:
    1 april 2019
    Prachtig verhaal Melanie. Ga zo door.
  4. Mam:
    Wat 'n super dagen heb je gehad. Xxx
  5. Arjan:
    1 april 2019
    Gaaf Mel wat een avonturen, om jaloers van te worden geniet er van Xx
  6. Petrie:
    1 april 2019
    Klinkt gaaf, maar hoezo krijsende hanen!!!!
  7. Melanie:
    2 april 2019
    Iedere familie had daar een eigen 'gezin' kippen. Dus vanaf 1h30 's nachts begonnen ze te kraaien. En continue.. Dan begon er eentje en ging de rest ook weer kraaien.
  8. Pap:
    3 april 2019
    Geweldig verhaal meid, geniet van al je belevenissen! Blij dat het goed met je gaat XXX